Veelgestelde vragen

Algemene Vragen

Wat kan er momenteel allemaal wél met de coronamaatregelen?

De wisselende coronaregels kunnen veel vragen bij u oproepen. Op de pagina Corona Informatie leest u meer over de maatregelen in de bus en op uw bestemming. Wij houden de maatregelen nauwlettend in de gaten om jullie te voorzien van de meest recente informatie.

Wat kost het huren van een touringcar?

De prijs van het huren van een touringcar is afhankelijk van verschillende factoren. Hieronder valt met name het aantal af te leggen kilometers en de duur van de rit. Tijdens het invullen van de offerte voorziet u ons van de route waarmee wij een prijs kunnen berekenen. Deze prijsberekening ontvangt u vervolgens zo snel mogelijk in de mail.

Kan er een rollator of een rolstoel mee?

Wij beschikken over een speciale touringcar met luxe mogelijkheden voor groepen met verminderde mobiliteit. De passagiers in een rolstoel worden met behulp van onze chauffeur met een lift aan boord gereden en daar wordt de rolstoel met speciale klemmen vastgezet. Deze bus kan maximaal 10 rolstoelen vervoeren. Houdt er rekening mee dat voor het gebruik van de lift één tweepersoonsbank verwijderd moet worden. Elektrische rolstoelen of rolstoelen met afwijkende maten nemen meer ruimte in, waardoor er minder zitplaatsen beschikbaar blijven. Een rollator of rolstoel kan bijna altijd in het bagageruim meegenomen worden. Geef dit aan bij uw boeking, dan zorgen wij dat de chauffeur hiervan op de hoogte is!

Mag er in de touringcars gerookt worden?

Nee. In alle touringcars van Lanting Reizen geldt een algemeen rookverbod. Roken kan alleen buiten als de touringcar gestopt is voor bijvoorbeeld een pauze.

Ik ben wat verloren in de touringcar, hoe kan ik dit terugkrijgen?

Neem contact met ons op door te bellen naar 0528-233000 of mail naar info@lantingreizen.nl. LET OP: het kan zijn dat de bus op het moment van uw vraag niet aanwezig is op ons wagenpark, in dit geval zullen wij reageren bij terugkomst van de bus.

Over welke faciliteiten beschikt een Touringcar?

Om te zien welke faciliteiten in welke touringcar zitten, bezoek onze pagina ‘Wagenpark’.

Vragen over het huren van een Touringcar

Kan ik bij Lanting Reizen een touringcar huren zonder chauffeur?

Het rijden in een groot voertuig als een touringcar vraagt om extra vaardigheden en ervaring. Er is een gespecialiseerd rijbewijs voor nodig. Ook is het wettelijk niet toegestaan om een touringcar voor meer dan 9 personen zonder chauffeur te verhuren.

Hoelang duurt het voordat mijn offerteaanvraag beantwoord wordt?

Nadat je een offerteaanvraag hebt verstuurd gaat ons team aan de slag om voor jouw een optimale reis te plannen. Wij gaan op zoek naar de best mogelijke route de best passende touringcar om jouw reis zo goedkoop mogelijk te maken. Je ontvangt binnen 2 dagen na versturing van de door jouw ingevulde offerteaanvraag een antwoord van ons.

Is het aanvragen van een offerte gratis?

De aanvraag van een offerte is volledig gratis. U gaat hierbij geen verplichtingen aan.

Kan er een rollator of rolstoel mee als ik een Touringcar huur?

Wij beschikken over een speciale touringcar met luxe mogelijkheden voor groepen met verminderde mobiliteit. De passagiers in een rolstoel worden met behulp van onze chauffeur met een lift aan boord gereden en daar wordt de rolstoel met speciale klemmen vastgezet.

Vragen over Dagtochten

Hoe weet ik of een dagtocht doorgaat?

Wij streven er naar om elke dagtocht door te laten gaan. Of een dagtocht doorgaat, hangt echter af van het aantal aanmeldingen. Lanting Reizen werkt met een minimaal aantal benodigde deelnemers voor elke dagtocht. Wil je zeker weten dat je dagtocht doorgaat? Neem dan contact met ons op, wij proberen jouw vervolgens een indicatie te geven over de kans dat de dagtocht doorgaat.

Krijg ik mijn geld terug als een dagtocht niet doorgaat?

We doen ons uiterste best om te voorkomen dat een dagtocht geannuleerd moet worden, mocht dit echter gebeuren dan ontvang je zo snel mogelijk bericht van ons en wordt het geld waar je recht op hebt terugbetaald volgens de door jouw gekozen betaalwijze. 

Waar kan ik opstappen om deel te nemen aan een dagtocht?

Voor de dagtochten zijn er vaste opstapplaatsen vooraf opgesteld. Dit betekent dat het niet mogelijk is om ergens anders dan deze adressen op te stappen. Voor groepsdagtochten geldt dit echter niet. Hierbij wordt in overleg een opstapplaats of opstapplaatsen afgesproken voor het vervoer van de groep.

Kan ik mij telefonisch aanmelden voor een dagtocht?

Je kunt ons altijd bellen om je aan te melden voor een dagtocht, onze reisadviseurs vragen jouw vervolgens om de persoonlijke informatie die je anders in zou vullen bij een online aanmelding. Bel: 0528-233000

Vragen over Groepsdagtochten

Is het mogelijk om zelf een groepsdagtocht samen te stellen?

Zeker, wij helpen jou hier graag bij! Onze reisadviseurs hebben vele jaren ervaring met het plannen & organiseren van groepsdagtochten. Het inrichten van een op maat gemaakte groepsdagtocht is voor ons dan ook geen probleem.

Is het mogelijk om aanpassingen te doen in het programma van de groepsdagtocht?

Het is altijd mogelijk wijzigingen te doen in het programma. In overleg kunnen wij de groepsdagtocht naar jouw eigen wensen uitbreiden of aanpassen, zoals een extra stop of attractie inlassen of juist laten vervallen. Heeft u zelf al een programma en wilt u alleen een touringcar huren? Klik dan hier.

Zijn er opstapplaatsen verbonden aan de groepsdagtochten?

Groepsdagtochten beschikken niet over opstapplaatsen. Je hebt hier zelf de keuze in. De opstapplaats heeft invloed op de prijs van de groepsdagtocht. Neem contact met ons op als je verschillende opstapplaatsen overweegt.

Minder mobiel? Geen probleem!

Onze programma’s zijn grotendeels geschikt voor rolstoelgebruikers. Lanting Reizen beschikt over een rolstoeltouringcar voor het voer van jouw groepsdagtocht.

Vragen over Musicals

Moet ik zelf entree betalen voor de musical?

Nee, wij zorgen ervoor dat jouw kaartjes geregeld worden. Wij regelen bij de meeste musicals zelfs eerste rang tickets voor een optimale ervaring. Meer informatie over deze entreekaartjes vind je op de individuele musicalpagina’s.

Worden de dagtochten naar Musicals gereden met een luxe Touringcar?

Jazeker! Voor een optimale beleving rijden wij de busritten naar de musicals met onze luxe touringcars. Ben je benieuwd hoe onze luxe touringcars eruit zien? Bezoek dan onze pagina ”Wagenpark”.

Hoe meld ik mij aan voor deelname aan een Musical?

Je kunt je op vele verschillende manieren aanmelden voor de musicals. Bel ons voor jouw reservering naar 0528-233000 of stuur een e-mail naar info@lantingreizen.nl (vermeld in de email jouw n.a.w. gegevens, je telefoonnummer, het aantal personen en jouw opstapplaats). Ten slotte is het mogelijk om ons een berichtje te sturen via sociale media.